Witam
Zaobserwowałem dziś dziwne zjawisko. Nadmuch miałem skierowany na szybe i nogi włączona klime i słyszałem ze tak jakby zamknął się obieg powietrza( jest to charakterystyczne głosniejszy szum w okolicy schowka pasażera) Gdy wyłączylem klimę obieg się otworzył było wyraźnie słychać. Przy ustawieniu na przednią szybę tego zjawiska nie zaobserwowałem. Moje auto o2FL klimatyzacja półautomatyczna climatic.
a nie spryskiwałeś przypadkiem szyby?
w chwili spryskania powinno się przełączyć automatycznie na obieg wewnętrzny, przynajmniej u mnie tak się dzieje.
Przy cofaniu jest to samo.
A nie wiem czy przy nowych O2 FL nie ma czujnika nieczytstego powietrza - może jechałeś za jakims tirem, albo autobusem itp.
Jesli napiszesz coś więcej okoliczności, to łatwiej będzie zgadywać.
toomasz, pytanie brzmi nastepująco jeśli był upał i dopiero co ruszyłeś to klima aby zwiększyć wydajność chłodzenia i szybciej schłodzić powinna zamknąć obieg wtedy nie dostaracza sie do elementów chłodzących gorącego powietrza z zewnątrz potem po pewnym czasie obieg powinien sie otworzyć
co do ustawienia nawiewu na przednią szybe to z automatu otwiera sie obieg zamknięty tu chodzi o jak najszybsze pozbawione przez układ klimy wilgoci powietrze o odszrnienie szyby
Sorry za odgrzanie tematu, ale zainteresowała mnie ta wypowiedź.
Zamieszczone przez Enriquez
a nie spryskiwałeś przypadkiem szyby?
w chwili spryskania powinno się przełączyć automatycznie na obieg wewnętrzny, przynajmniej u mnie tak się dzieje.
Enriquez - masz to w Climatic-u czy Climatronic-u ????
W tym sęk, że chyba nie.
Wlałem płyn z Lidla (dobry, ale okropnie śmierdzi) i sprawdzałem. Przy spryskiwaniu mam niezły zapaszek w kabinie. Sprawdzałem przy wszystkich położeniach pokrętła nawiewu.
Sam obieg wew. działa - jak wcisnę przycisk to się zamyka (inaczej chodzi dmuchawa i nie czuć zapachów z zewnątrz)
Dziwne, muszę poszukać jaki moduł za to odpowiada.
Witam
Zaobserwowałem dziś dziwne zjawisko. Nadmuch miałem skierowany na szybe i nogi włączona klime i słyszałem ze tak jakby zamknął się obieg powietrza( jest to charakterystyczne głosniejszy szum w okolicy schowka pasażera) Gdy wyłączylem klimę obieg się otworzył było wyraźnie słychać. Przy ustawieniu na przednią szybę tego zjawiska nie zaobserwowałem. Moje auto o2FL klimatyzacja półautomatyczna climatic.
jesteś w 100% pewien ze był to obieg wewnętrzny a nie inne klapki od sterowania nawiewami ?
W tym sęk, że chyba nie.
Wlałem płyn z Lidla (dobry, ale okropnie śmierdzi) i sprawdzałem. Przy spryskiwaniu mam niezły zapaszek w kabinie. Sprawdzałem przy wszystkich położeniach pokrętła nawiewu.
Sam obieg wew. działa - jak wcisnę przycisk to się zamyka (inaczej chodzi dmuchawa i nie czuć zapachów z zewnątrz)
Dziwne, muszę poszukać jaki moduł za to odpowiada.
u mnie jest to samo, płyn z Lidla fatalnie pachnie, az glowa boli. Wiec właczam recznie obieg wewnetrzny, bo sam sie na 100 % nie wlacza. Tez mam climatic, ktory na dodatek stuka i puka jak sie reguluje, ale to podobno normalne i TTTM....
1,9 TDI (BXE) tylko 4,3 l/100 (Skoda Superb and Seat Altea XL)
W tym sęk, że chyba nie.
Wlałem płyn z Lidla (dobry, ale okropnie śmierdzi) i sprawdzałem. Przy spryskiwaniu mam niezły zapaszek w kabinie. Sprawdzałem przy wszystkich położeniach pokrętła nawiewu.
Sam obieg wew. działa - jak wcisnę przycisk to się zamyka (inaczej chodzi dmuchawa i nie czuć zapachów z zewnątrz)
Dziwne, muszę poszukać jaki moduł za to odpowiada.
jest jeszcze dodatkowy czynnik do spełnienia aby włączył się obieg wewnętrzny , nie tylko wsteczny, spryskanie szyby czy czujnik "zapachowy" ale temp musi być =< 5sC , chociaż u mnie to działa do około 2sC na zewnątrz.
a nie spryskiwałeś przypadkiem szyby?
w chwili spryskania powinno się przełączyć automatycznie na obieg wewnętrzny, przynajmniej u mnie tak się dzieje.
a podświetla się w tym czasie przycisk obiegu wewnętrznego powietrza, gdy ta funkcja się włącza. :roll:
Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
temperatury podskoczyły i faktycznie potwierdzam, ze na wstecznym włącza się obieg wewnętrzny. Przycisk obiegu się nie podświetla. Przy spryskiwaniu u mnie się Og.Wy. nie włącza :-(
1,9 TDI (BXE) tylko 4,3 l/100 (Skoda Superb and Seat Altea XL)
Mam O2 FL i wg instrukcji obsługi obieg wewnętrzny może być włączony na stałe lub w trybie AUTO. Problem w tym, ze na AUTO dziala tylko powyżej 5st C. W przypadku niższych temperatur już nie spełnia swojej funkcji i przy spryskiwaniu nie przelacza się na obieg wewnetrzny z automatu w zimie kiedy jest to najbardziej potrzebne to nie działa grrrrrr
z biegiem wstecznym to tez troche takie kongo, bo kiedys sie to przelaczylo, ale zadnej analogii nie znalazlem.
Czy ktos z o2 FL moze napisac jak to jest u niego ?? Moze trzeba cos dodatkowo zakodowac w sterowniku Klimatyzacji ??
Panowie, nie bardzo rozumiem. Co ma bieg wsteczny do obiegu wewnętrznego? Jaki ma to sens?
chodzi o to, zeby (w teorii) nie zaciagalo spalin do srodka
Dokładnie. Moja fabia też to ma.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz